Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Letöltés
 
****************
 
Képek
 
Turnék
 
Martin L. Gore
 
Dave Gahan
 
Linkek
 
Bong Magazin
 
Radio
Online Depeche Mode Radio
 
Recoil

Alan Wilder (ex-Depeche Mode) legújabb Recoil-lemeze a Subhuman 7 év várakozás után megjelent a rajongók nagy örömére. A hírek szerint a következő Recoil albumra nem kell megint 7 évet várni.

 
Client

Andy Fletcher: Úgy gondolom hogy sokmindent elértünk a Client-tel, akik elsőként szerződtek hozzám. Büszke vagyok arra, hogy a Client-et nemzetközileg elismert csapattá tettük, ráadásul ez nagyon jó hangulattal, sok örömmel járt.

 
Counterfeit2

Martin L. Gore a Depeche Mode egyik alapító tagja és a zenekar dalszerzője és szövegírója második szólólemezét jelenteti meg április 28-án, melynek címe Counterfeit2. A lemezen olyan előadók dalai hallhatók átdolgozva, mint Kourt Weill, Iggy Pop, David Essex, Nick Cave and The Bad Seeds, John Lennon, és Lou Reed. A korongon 11 nagyszerű feldolgozás hallható.

 
Paper Monsters

Az egyértelmű drogos utalásokkal teli Dirty Sticky Floors című kislemezdal, a Dave szájharmonika-játékával fickósított Bottle Living (mely zeneileg a Personal Jesus és az I Feel You vonulatába illik) és a slide gitárral nyitó, majd a Massive Attack számára készült Craig Armstrong-féle vonóshangszereléseket idéző Black And Blue Again tartoznak leginkább ebbe a sötét zónába, míg a többi, melankolikusabb hangvételű darab a gyógyulás, a bizalom, a türelem, az érzések újrafelfedezése, a szerelem és a remény témakörében mozog, a Stay című dalt pedig egyenesen gyermeke születése ihlette. A Paper Monsters pozitív lemez tehát, és jól is áll Dave-nek, személyes és hiteles anyag.

 
Hourglass
Dave Gahan dinamikus visszatérés elé néz várva várt második szóló albumával, melynek címe ’Hourglass’. Dave, akit leginkább a Depeche Mode frontembereként ismerhetünk, ezúttal szóló karrierjét egyengeti. Dave mellé a produceri székbe ezúttal Christian Eigner (dalszerző, zeneszerző, dobok) és Andrew Phillpott (producer, zeneszerző, computer, gitár) ült. Mindkét felet korábbi Depeche Mode turnékról ismerhetjük már. A Hourglass Gahan szerzőként is közreműködik. A dalszerzés, írói közreműködés első ízben a 2003-as Paper Monsters albumon volt érhető tetten, amelyet a későbbiekben 3 ragyogó dal követett, amelyek már a Depeche Mode 2005-ös Playing The Angel albumára is felkerültek – a nagylemezből több mint 2 millió fogyott. Az I Want It All, a Suffer Well és a Nothing’s Impossible’ dalokról van szó. Túl öregnek érzem magam Az Hourglass kiemelkedő szerzeményei közül csupán az egyik a ’Saw Something’, amely egy gospellel színezett dal, és tulajdonképpen nem más, mint az album nyitánya, amely lopakodva és szinte észrevétlenül vetíti előre a további 9 dal hangulatát, amely az albumon követi. ”A szerzemény egyfajta katalizátorként működött számomra, hogy újra elkezdjek alkotni.” – emlékszik Dave, és még hozzá teszi; ”Az első dalszöveg, amely kinyitott egy ajtót a további gondolkodáshoz; és beléptem rajta." Az album érdekessége az üdítő, állandóan visszatérő mormogás, a Deeper And Deeper; a lebegő, és első kislemezes (megjelenés: október 8.) Kingdom; a minduntalan vonzó ’Use You’, amelyben Gahan csípős ítélettel illeti az embereket, köztük főképp önmagát. Ugyanakkor ott a Down című dal –talán a lemez legőszintébb száma– amelyben Gahan a következőkről énekel: ”Túl öregnek érzem magam, túlságosan közel a földhöz, amelyben nyugszom majd.” A legjobb, ami történhet velem Tulajdonképpen a lemez össze-vissza csapong hatások és stílusok között, teszi mindezt persze tisztelettel. A korong előre elhatározottan elektronikusabb lett, mint az előző szóló alkotások. A Paper Monsters gitárjai le lettek cserélve a jól bevált szintetizátorokra. ”Egyre kevésbé érzem úgy, hogy az együttes jellemez engem, jóllehet annak köszönhetek mindent. Egyre inkább szeretném saját magamat megtalálni, és ez kijön a dalokban is. Számomra ez a lemez jelen pillanatban a legjobb, ami történhet velem. És sokkal jobban sikerült, mint ahogy azt vártam.”
 
Interjúk
Interjúk : Interju a Best of kiadvány

Interju a Best of kiadvány

  2008.03.10. 18:19

A héten került a boltokba a Depeche Mode első „Best Of”-ját beharangozni hivatott single, a „Martyr”. Két hétre rá pedig, érkezik a legnagyobb Depeche Mode slágereket magába foglaló album, melynek deluxe változatához egy DVD is tartozik, rajta a legjobb Depeche Mode klipek, valamint egy rövidfilm a „Best Of” létrejöttéről, és a tagok nyilatkozatai az egyes dalokról. Van hát minek örülni a népes számú rajongótábornak, akik nemrég kaptak egy remek koncert DVD-t („Touring the Angel: Live In Milan”), az idén nyáron véget ért legutóbbi Depeche Mode turné mementójaként. A november 10-én megjelenő válogatással kapcsolatban interjút is adott a Depeche Mode, azaz Andy Fletcher, Dave Gahan, és Martin Gore, valamint ex-kollégájuk, Alan Wilder. Ebből a beszélgetésből szemelgettünk.

Miért gondoltátok, hogy épp most van itt az ideje egy ilyen válogatás-albumnak?

AF: Nem kis teljesítmény tőlünk egy „Best Of” album megjelentetése, de jelenleg olyan népszerűek vagyunk, mint talán még soha.

Ha visszatekintetek az olyan korai slágerekre, mint a „New Life”, vagy a „Just Can’t Get Enough”, akkor ez már csupán nosztalgia a számotokra, vagy egy kicsit azért feszengtek miattuk?

AF: Hogyne! Ha megnézed az akkori klipjeinket… Végül is, gyerekek voltunk még, 18-19 évesek. Tudom, hogy ez közhelyesen hangzik, de gyakorlatilag a közönség szeme láttára nőttünk fel.

Martin, Amikor Vince kiszállt a bandából a „Speak And Spell” után, nem volt benned valamiféle félelem?

MG: Azt hiszem, nagy szerencse volt, hogy olyan fiatalok, és naivak voltunk, és nem igazán foglalkoztunk a távozásának a körülményeivel. Egyszerűen csak lefoglaltattuk a stúdiót, és bevonultunk felvenni a következő kislemezt. Azt hiszem, még csak eszünkbe sem jutott, hogy esetleg nem lesz sikeres. Szükségszerű volt, hogy Vince épp akkor hagyja el a bandát. Azt gondolom, ha mindezt öt évvel később teszi, akkor jóval nagyobb zűrzavart okozott volna, mert túl sokat agyaltunk volna az egészen.

Éreztétek a karrieretek során, hogy valamifajta úttörő szerepet töltötök be?

AW: Az igazat megvallva, soha nem értettem igazán, miért is vagyunk ilyen hatással a dance kultúrára, és a technora. Az emberek folyton azt kérdezték, hogy „Nem érzitek, milyen hatással vagytok másokra?”, és én nem tudtam hova tenni ezt az egészet. Számomra ugyanis, nem a technológia volt a legfontosabb dolog az együttesben. Az csak valami használni-, kipróbálnivaló dolog volt, a legfontosabbak azonban maguk a dalok voltak. És véleményem szerint, ez most is így van. Nyitottak voltunk a technika által nyújtott új dolgokra, és, hogy ez által rengeteg újfajta hangzással, és az elektronikával kísérletezhettünk. Szóval, a dal volt az alapja a felvételeinknek, és egyszer csak elkezdtek minket a techno, és dance zenék előfutáraiként emlegetni, ami elég fura volt a számunkra. A mai napig nem értem, mi lenne a köztünk lévő kapocs. Úgy gondolom, a dance zenének sokkal inkább van köze az elektronikus zene úttörőihez, mint pl. a Kraftwerk-hez, a Tangerine Dream-hez és a DAF-hoz, meg a hozzájuk hasonló, 70-es évek végi német elektro-csapatokhoz.

A „People Are People” 13. lett az amerikai listákon. Fontos pillanat volt ez a számotokra?

AF: Amerika egy teljes sokk, és meglepetés volt a számunkra. Két kisebb turnét nyomtunk le ott, amiből a második komplett bukás volt. Dave akkoriban távolíttatta el az egyik tetkóját, és emiatt az egész turnén fel volt kötve a karja, ami nem igazán jött be a közönségnek. Ráadásul, a szintetizátoraink is csődöt mondtak, szóval teljes katasztrófa volt az egész. Úgyhogy, azzal hagytuk ott Amerikát, hogy „Nem létezik, hogy Amerika valaha is elfogadja a mi zenénket”, olyannyira a rock volt ott mindennek az alapja. Szóval, nem is igazán foglalkoztunk velük az azt követő négy évben. Amikor azonban bejelentettük az újabb turnénkat, pillanatok alatt elfogytak a jegyek. Volt egy masszív slágerünk, és azóta fantasztikus ott minden körülöttünk. Nem tudom megmondani, mi ennek az oka, mert mi soha nem céloztuk meg tudatosan az amerikai közönséget.

Mit gondolsz az együttes tagjai közt meglévő speciális viszonyról? Hogyan jellemeznéd ezt?

AW: A Depeche Mode mindig is egy furcsa együttes volt, ami az összetevőket illeti. A tagok, akik a bandát alkotják, illetve alkották, nagyon különbözőek, és mindannyian elég különös személyiségek. Hogy emberek egy ilyen csoportját, milyen fúzió tartja össze, ami hosszú évekig működött, illetve működik, azt lehetetlenség megválaszolni. Nem sokszor keveredtek össze az együttesen belüli szerepeink, eléggé el voltunk egymástól szeparálva.

A dolgok tehát ’85-től kezdve jól mentek Amerikában. A „Some Great Reward” és a „Black Celebration” közti időszakban tapostátok ki magatoknak azt az utat, ami a „Violator”-nél, majd a „Songs Of Faith And Devotion”-nél csúcsosodott ki?

MG: Én ezt nem így látom. Számomra a drasztikus változást a „Black Celebration” hozta. Úgy érzem, onnantól egyfajta vezérfonalat követnek az albumaink. Szinte mindent kedvelek, amit azóta adtunk ki. Ha végiggondolom a ’86 előtti időszakot, akkor azért van egy-két dolog, amit ma nem igazán szeretek. De onnantól, elég büszke vagyok a kiadványainkra.

A „Music For The Masses” megjelenésének idejére hatalmas rajongótábort építettetek ki. Ez az az album, amit lelkesen üdvözöltek az Államokban is.

AF: Néha vicces rizikót is bevállalunk. A „Music For The Masses” egy szóviccnek indult, amit mindenki értett, leszámítva a németeket. A címet egy „Music For The Millions” nevű albumtól kölcsönöztük, amit még Martin vásárolt. És úgy gondoltuk, hogy humoros volna egy „Music For The Masses” címűt megjelentetni. Végül tényleg „zene a tömegeknek” lett belőle, amikor volt az a fellépésünk a Rose Bowl-ban, ami talán a karrierünk csúcspontja. És ez nemcsak számunkra volt nagy dolog, hanem az amerikai alternatív zenének is sokat jelentett.

1990-ben aztán jött a „Violator”, olyan kislemez-sikerekkel, mint az „Enjoy The Silence”, és a „Personal Jesus”. Milyen meggyőződéssel vettétek fel ezt az albumot?

MG: Bizonytalanok voltunk abban, hogy egyáltalán kommerciális lesz-e. Úgy gondoltuk, hogy főleg Amerikában kell majd megküzdenünk vele, hogy egyáltalán játsszák a rádiók. És hatalmasat tévedtünk.

A „Violator”-ből hatmillió példány fogyott, a rákövetkező „Songs Of Faith And Devotion” pedig, number one lett az USA-ban, és az Egyesült Királyságban is. Ezzel az albummal vette kezdetét egyfajta eltávolodás a korábbi stílusotoktól. Több rockos elemet vittetek bele. Ez így lett kitalálva, vagy egyfajta zenei fejlődésen mentetek keresztül?

DG: Nem, ez nagyon is eltervezett dolog volt. Sok időt töltöttünk külön, mielőtt elkezdtük felvenni a „Songs Of Faith And Devotion”-t, és újra akartuk értelmezni a Depeche Mode-ot. Martin jött ezekkel a dalaival, melyek a rockosabb oldal felé hajlottak, sokkal bluesosabbak voltak, sokkal inkább rock ’n’ roll jellege volt az egésznek. Én meg Los Angeles-ből hoztam magammal az ottani zenei behatásokat, amikkel találkoztam. Voltam néhány koncerten, ahol egy Jane’s Addiction nevű banda játszott, és amikor láttam, micsoda energia vibrál ezek között a srácok között a színpadon, azt gondoltam, „Wow! A Clash óta nem láttam ilyesmit!”, és ez az egész fantasztikus volt. Valamit magammal akartam vinni ebből az érzésből. Azt akartam, hogy keményebbek legyünk, és így is tettünk.

És ezen a turnén jutottatok el odáig, hogy a szálloda négy különböző szintjén laktatok, négy különböző autó vitt titeket, négy különböző testőr kíséretében?

MG: Majdnem így történt. Úgy értem, Dave gyakorlatilag csak magával volt elfoglalva. Alan is teljesen befelé fordult. De én és Andy együtt jártunk iskolába, és kb. 11 éves korunk óta ismerjük egymást, így nekünk mindig egy autónk volt, és amennyire emlékszem, egy emeleten is laktunk.

És milyen körülmények között találkoztatok ezek után?

AF: Hát, volt egy kis pihenő, aztán tartottunk egy találkozót Alan-nel. Jómagam, Martin és Alan. Alan azt mondta, „Úgy döntöttem, hogy kilépek, ennyi.” és ez elég is volt, kezet ráztunk, és elváltunk. Dave-ről azt sem tudtuk, hogy éppen hol van. Azt hiszem, Alan úgy gondolta, hogy ezzel vége, nem lesz több album. De aztán kiderült, hogy a Depeche Mode-ban még van spiritusz, és még semminek nincs vége. Martin újra dalokat akart írni, Dave pedig, énekelni. És tudod, a rock ’n’ roll is egyfajta drog, újból szükséged van a kreativitásra.

A legtöbb Depeche Mode dalnak rendkívül spirituális, és érzéki a témája. Milyen hatással van ez rád, hiszen te énekled őket, mégsem a te tolladból származnak? Volt már olyan, amiről úgy gondoltad, „ezt nem éneklem el”, vagy többnyire egyetértesz azzal, amit Martin ír?

DG: Az én előadásmódom eléggé különbözik attól, amit ő megír. Martin dalai emberi kapcsolatokról, szerelemről szólnak, amit bárki megélhet, de az én élményeim mások, szóval az, ahogy eléneklem őket, eléggé különbözhet attól, ahogy ő tenné. De a szövegei inspirálnak engem, elgondolkodtatnak a saját kapcsolataimról, arról, mit is gondolok a világról, hogyan is látom a szerepemet benne.

Még mindig odaadó rajongók hada vesz körül titeket. Mit gondoltok, miért?

DG: Ez több dologból tevődik össze. Martin dalai minden kétséget kizáróan személyes hangvételűek, és mindannyiónkat érintő dolgokkal foglalkoznak. Szóval, magadra ismerhetsz bennük. Úgy gondolom, sok rajongónk velünk együtt nőtt fel, velünk vannak a kezdetek óta, és biztos vagyok benne, hogy sokan közülük már otthon a saját családjuknak mutatják meg a lemezeinket. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy ilyen régóta létezünk. Ez csak néhány együttesnek sikerült.

A Depeche Mode még mindig egy rendkívül népszerű banda. Büszkék vagytok erre?

DG: Ó, igen. Már csak arra is, hogy 25 évet együtt tudtunk tölteni. Ezt túl is kellett élni. Nem sok esélyt adtam pedig magunknak. Talán, több a közös bennünk az olyan bandákkal, mint a U2, vagy az REM, mint a hozzánk hasonló kortárs-zenekarokkal.

Hol látjátok a Depeche Mode helyét 2006-ban?

DG: Nem igazán illünk bele sehova, és nem is illettünk soha. Nincs még egy olyan együttes, mint a Depeche Mode, aki úgy dolgozna, tenné a dolgát, mint mi. Ez egy teljesen egyedi dolog, neked pedig, bele kell élned magad, mert ez valami annyira más, és azt hiszem, pont ez a Depeche Mode egyik erőssége!



 
Látogatottság
Indulás: 2005-03-27
 
****************
Beállítás Kezdőlapnak!
 
Óra
 
~~~~~~~~~~~~~~~

 
SMS-hírdetőfal
 
E-mail
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Melyik album tetszik neked a legjobban?

Speak And Spell
A Broken Frame
Construction Time Again
Some Great Reward
Black Celeration
Music For The Masses
Violator
S.O.F.A.D.
Ultra
Exciter
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
DM Puzzle
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
*********************
 
DM Box Sets

A világhírű csapat összes kislemeze és eddig kereskedelmi forgalomba nem került remixek és különlegességek boldogítják a rajongókat a most megjelenő 6 CD-s single-boxsetekben. Minden boxban 6 komplett kislemez található!

 
Remixes 81-04

Nemsokára negyed százados évfordulót ünnepelhet az elektronikus popzene úttörőinek tartott Depeche Mode, amely a nyolcvanas évek elejétől generációkat tett rajongóivá. A banda úgy érezte, itt az idő kiadni egy átfogó remixválogatást, így megjelent ez a kétlemezes album, ami mellett a megrögzöttebb rajongóknak kihoztak egy korlátozott példányszámban kapható három korongos verziót is. A Remixes kétfajta anyagot tartalmaz: egyrészt a népszerű, klasszikus DM-dalok ismert átiratait, másrészt vadiúj átdolgozásokat. Ők maguk válogatták ki hosszas keresgélés után saját kedvenceiket, sőt, még a remixelés hajnaláról is felkerült néhány darab, amelyet az együttes maga készített anno. Az Underworld és a Portishead mellett ismert DJ-k és a Linkin Parkból ismert Mike Shinoda is egy-egy számmal hozzájárult az albumhoz, amelyen több olyan korábbi remixet is megtalálsz, melyek korábban csak kazettán és bakeliten jelentek meg. A banda billentyűse, Andy Fletcher szerint a korábbiak közül a Personal Jesus remixe a legjobb, az újak közül pedig a Goldfrapp Halo- és az Air Home-feldolgozását emelte ki.

 
Menü
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak